Keolis Duitsland investeert op een duurzame manier in de onderneming

• Consistente voortzetting van de verbetermaatregelen voor de exploitatie van eurobahn

• Verdere uitbreiding van het trainingsprogramma voor machinisten

• Continue optimalisatie van reizigersinformatie

Düsseldorf, 29 maart 2018 - Sinds 26 februari rijden de nieuwe eurobahn treinen van het type Stadler Flirt tussen Bielefeld, Bad Bentheim en het Nederlandse Hengelo. Vanwege enkele technische gebreken zijn nog niet alle acht nieuwe voertuigen stabiel. Om deze stabiliteit te realiseren wordt met alle betrokkenen blijvend getest. "Doordat de voertuigen momenteel nog niet voldoen aan onze eigen normen, werken we aan een betrouwbare oplossing om vervolgens een duurzame partner voor onze klanten te zijn", zegt algemeen directeur Magali Euverte.

De koers bepalen voor de toekomst: Keolis Duitsland heeft continu aandacht voor opleiding
Dagelijks zijn meer dan 440 treinbestuurders en reizigersinformanten werkzaam. Alleen al voor het Teutoburger Wald netwerk (TWN) bedienen ongeveer 140 medewerkers de eurobahn reizigers. Er zijn zes opleidingen voor machinisten gerealiseerd om het nieuwe netwerk te exploiteren. Na een intensief trainingsprogramma - van theorielessen, via simulator training tot tal van praktische oefeningen – zijn de laatste testen in maart succesvol afgerond. "Door medewerkers op te leiden en continu aandacht hieraan te geven, verbinden we ons niet alleen aan een opkomstlocatie, we investeren ook in de toekomst", zegt Euverte. Voor 2018 heeft Keolis Duitsland in totaal acht trainingen gepland staan, waarvan er twee sinds het begin van dit jaar zijn gestart.

Service en kwaliteit voor de klanten
Sinds vijf weken zijn, naast de gratis 24/7 telefonische hotline, ook andere service- en informatiekanalen beschikbaar. Zo zijn alle afwijkingen op de reguliere dienstregeling te vinden op www.eurobahn.de/abfahrtsinfos. Deze service wordt voortdurend bijgewerkt en geoptimaliseerd zodat real-time informatie beschikbaar is voor reizigers, zowel online als op het perron. De constante stroom van informatie is de verantwoordelijkheid van het nieuw geïnstalleerde informatiemanagement team dat voor het snelst mogelijke resultaat direct bij de verkeersleiding van de onderneming is gevestigd.

Om operationele problemen in de toekomst beter te kunnen compenseren, bijvoorbeeld als gevolg van een storing of door obstakels op het spoor die reizigers belemmeren om hun reis voort te zetten, heeft Keolis met lokale busmaatschappijen extra raamovereenkomsten gesloten. "Samenwerking met lokale bedrijven gaat niet alleen over het stimuleren van de lokale economie, maar ook over het sneller kunnen aanbieden van treinvervangend vervoer", voegt Euverte eraan toe.

Nicole Pizzuti
+49 151 / 27 79 07 35