Keolis krijgt nieuwe huisstijl

Meer reizigers, meer treinen, meer service: Keolis Deutschland groeit – in Duitsland en wereldwijd. Wij ontwikkelen en realiseren innovatieve mobiliteitsoplossingen voor de toekomst, waarbij we op individuele klantbehoeften inspelen afhankelijk van het land, de cultuur en economische structuur. Deze prestatiebelofte is de verbindende factor voor het wereldwijd opererende concern met Franse achtergrond. Dat wordt ook duidelijk met de nieuwe merkidentiteit die Keolis Deutschland op 10 november presenteert, samen met de volledig herziene homepage.

[Translate to Niederländisch:]

Met ruim 60.000 medewerkers in tien Europese landen (België, Duitsland, Denemarken, Frankrijk, Groot-Brittannië, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Portugal, Zweden) en in Australië, China, India, de VS, Canada en de Verenigde Arabische Emiraten exploiteert Keolis sneltrams, trams, treinen, bussen en parkeergarages. Keolis is in Frankrijk de beheerder van 88 stedelijke verkeersnetwerken en daarmee de grootste aanbieder van lokaal openbaar personenvervoer in het land. In Australië (Melbourne) beheert Keolis het grootste tramnetwerk ter wereld en vervult de onderneming een pioniersrol binnen het beheer van zelfrijdende metro's en shuttles.

De groeistrategie van Keolis Deutschland:
meer service voor de reizigers van de eurobahn-lijnen

Momenteel breidt Keolis met het merk eurobahn zijn routenetwerk in Duitsland met 50% uit. Met de overgang naar de nieuwe dienstregeling op 10 december 2017 neemt Keolis het Teutoburger-Wald-Netz met vijf lijnen over. In december volgend jaar wordt de nieuwe Hellweg-Netz concessie  gestart en eind 2019 volgt de overnamevan twee lijnen bij de S-Bahn Rhein-Ruhr. Het antwoord van de onderneming op de daarmee verbonden uitdagingen is nog meer service voor de reizigers.
Deze service wordt gecombineerd met het uitgebreide informatieaanbod op de homepage www.eurobahn.de. Dat omvat onder andere het overzicht van de actuele verkeerssituatie en spoorwerkzaamheden met specifieke filtermogelijkheden. De klant krijgt bovendien stationsinformatie over elke halte die de eurobahn aandoet, wat voor een duidelijke verbetering zorgt met het oog op obstakelvrij reizen en links naar actuele vertrek- en aankomsttijden.

Gratis 24/7-hotline, ook vanuit het buitenland

Naast het nieuwe logo en de herziene homepage stelt Keolis Deutschland een gratis hotline beschikbaar, die zeven dagen per week en rond de klok bereikbaar is voor reizigers met vragen. Het telefoonnummer 38762246 wordt voorafgegaan door 00800, zodat het nummer ook vanuit het buitenland gratis kan worden gebeld. Dat is belangrijk in verband met het grensoverschrijdende verkeer naar Nederland. Het nieuwe hotlinenummer is gemakkelijk te onthouden: de volgorde van de toetsen komt overeen met de opeenvolgende letters van het woord eurobahn.

Danica Dorawa

0160 / 97 28 38 50